optimering af hjemmesider

Linkbuilding via outreach

Spilder du dine penge på værdiløse links, fra hjemmesider uden reel trafik? Brug i stedet dine penge på links, der skaber vækst for din forretning. Jeg har igennem de seneste 10 år arbejdet intenst med outreach og samarbejder med de største danske medier – dvs. links der virker!

Senior-erfaring fra stort bureau

Hos Rankbase får du senior-erfaring, og det helt rigtige netværk, uden de dyre huslejer og mellemled. 

Fokus på konvertering

Vi måler ikke kun værdien på visninger og kliks, vi fokuserer på flere henvendelser og øget omsætning. Ellers er din trafik bare en udgift …

Ring +45 2260 6519

eller udfyld formularen

Hvad er linkbuilding?

Tænk på bageren nede på hjørnet.

Den er populær fordi alle taler om den. Hvis ingen talte om den, ville den heller ikke være populær. Internettet er en masse links, der er koblet op til hinanden. Google kan derfor se, hvem der bliver talt om og hvem der er populær. Links til din hjemmeside, giver derfor Google indikation af at din hjemmeside er populær. Og Google vil rigtig gerne vise populære hjemmesider i deres søgeresultater.

Hvorfor linkbuilding?

Links er altså altafgørende

når det kommer til ranking i søgeresultaterne. Links er godt og mange er bedre. Men det handler ikke om, bare at rage hvilket som helst link til sig, da kvaliteten af links har væsentlig betydning.

Et link af dårlig kvalitet, kan skade dit site mere end det vil gavne. Derfor skal du gå efter links med kvalitet.

Du kan få mange links til få penge. Men links handler ikke om kvantitet, men om kvalitet! Så stræb efter at få de rigtige links til dit site, som sikre dit site linkværdi.

Hvad er et godt link?

Et godt link kan gå under 3 kategorier:

Troværdighed - Trust

Troværdighed skal forstås som, hvor troværdig hjemmesiden er. Links fra troværdige hjemmesider kan eksempelvis være myndigheder, kommuner, interesseorganisationer og også nogle af de helt store nyhedsmedier kan gå under denne kategori.

Links fra den type hjemmesider har enorm meget værdi, men er også svære at få.

Autoritet - Authority

Autoritet skal forstås som, hvor meget autoritet den enkelte hjemmeside har, indenfor deres egen branche.

Apple har stor autoritet indenfor tech og Mercedes indenfor køretøjer og motorbranchen. Altså de største af de største virksomheder.

Relevans - Relevance

Relevans betyder hjemmesider, der omhandler det samme emne som din egen hjemmeside. Hvis du har en webshop med reservedele til biler, og du får et link fra en side der omhandler biler, så er der her en høj relevans. Dette er et enormt værdifuldt link.

Relevans kan også komme på anden vis. Eksempelvis, hvis et nyhedsmedie skriver omkring vinterdæk på bilen og linker til din hjemmeside. Et nyhedssite har ikke en direkte relevans, men fordi lige netop det indhold, har en relevans til det du tilbyder på din hjemmeside, så er der her alligevel opnået en vis relevans.

Det er dog ekstremt svært at få et link fra et site, der opfylder alle 3 kategorier. Men får du mulighed for et link der matcher blot én af kategorierne, så har det værdi.

Linkbuilding er vigtig, men også enormt tidskrævende. Har du brug hjælp til at få de rigtige links, der giver værdi til din forretning? Kontakt mig endelig og lad os tage en uforpligtende snak.

Teknisk SEO

Teknisk gennemgang af din hjemmeside, som sikre at Google kan læse og forstå din hjemmeside.

SEO tekster

Udarbejdelse af SEO content til din hjemmeside, som både sælger og får dig til at ranke godt.

Vi har udført arbejde for blandet andet